Ogólne warunki sprzedaży

  • Home
  • Ogólne warunki sprzedaży

OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY I DOSTAW

  GLASS Sp. z o.o.
Ul. Sadowa 12
95-100 Zgierz


 


1. Wstęp


1.1 Niniejsze „Ogólne Warunki Sprzedaży i Dostaw" zwane dalej również „OWSD” mają zastosowanie do
umów dostawy lub sprzedaży wyrobów oferowanych przez GLASS spółkę z ograniczoną
odpowiedzialnością z siedzibą w Zgierzu (dalej również: „GLASS”), których przedmiotem jest dostawa
lub sprzedaż przez GLASS produktów standardowych, tj. znajdujących się w stałej ofercie GLASS oraz
niestandardowych, tj. wykonywanych na indywidualne zamówienie (dalej: „Produkty” lub „Towary”) na
rzecz podmiotów będących przedsiębiorcami (dalej: „Odbiorca”). Celem uchylenia wątpliwości wskazuje
się, że niniejsze OWSD nie znajdują zastosowania do konsumentów oraz podmiotów, którym przysługuje
status konsumenta na podstawie art. 5564 kodeksu cywilnego.


1.2 OWSD stanowią integralną część wszelkich umów dostawy lub sprzedaży, jak również cenników
obowiązujących w GLASS oraz ofert przedstawianych Odbiorcy przez GLASS.


1.3 Odbiorca ma obowiązek zapoznać się z treścią OWSD najpóźniej w momencie zawarcia umowy lub
złożenia zamówienia. Złożenie zamówienia przez Odbiorcę jest jednoznaczne z zaakceptowaniem OWSD
w całości.


1.4 Negocjacje postanowień niniejszego OWSD możliwe są do momentu przyjęcia przez GLASS
zamówienia Odbiorcy do realizacji. Zmiana postanowień OWSD stanowiąca wynik tych negocjacji
wymaga w każdym przypadku formy pisemnej pod rygorem nieważności.

2. Warunki realizacji zamówienia.


2.1 Dla skutecznego zawarcia umowy dostawy lub sprzedaży niezbędne jest złożenie przez Odbiorcę
zamówienia osobiście w biurze GLASS, na piśmie lub drogą elektroniczną (faks, wiadomość e-mail) oraz
jego akceptacja i potwierdzenie przyjęcia do realizacji przez GLASS przez przesłanie Odbiorcy drogą
elektroniczną wiadomości e-mail, zawierającej co najmniej informację o przewidywanym terminie
realizacji zamówienia z zastrzeżeniem postanowień zdania kolejnego. W przypadku zamówień złożonych
osobiście w biurze GLASS akceptacja i potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji następuje na
piśmie lub za pośrednictwem wiadomości e-mail na adres wskazany przez Zamawiającego przy złożeniu
zamówienia, nie później niż w terminie 3 dni roboczych od złożenia zamówienia. Złożone zamówienie
musi zawierać dane Odbiorcy, szczegółowe informacje o zamawianym produkcie w zakresie niezbędnym
do jego wykonania (np. rysunki techniczne) lub identyfikacji (np. nazwy, numery katalogowe), zamawiane
ilości oraz dane dotyczące pożądanych przez Odbiorcę warunków realizacji zamówienia.


2.2 GLASS może odmówić przyjęcia zamówienia Odbiorcy do realizacji w terminie do 5 dni roboczych
od otrzymania zlecenia.


2.3Realizacja zamówień następuje w oparciu o indywidualne cenniki bądź oferty cenowe opracowane przez
GLASS dla poszczególnych Odbiorców, obowiązujące w dacie składania zamówienia bądź opracowane
przez GLASS na potrzeby konkretnego zmówienia. W przypadku zamówień składanych przez Odbiorców,
dla których nie zostały opracowane indywidualne cenniki bądź oferty cenowe, koszt zamówienia zostanie
skalkulowany na podstawie cennika ogólnego GLASS obowiązującego w okresie, w którym zamówienie
zostało złożone, dostępnego w biurze GLASS pod adresem - ul. Sadowa 12, 95 – 100 Zgierz. Cennik
ogólny GLASS obejmuje również określenie należności za transport (kosztów transportu).


2.4 W przypadku gdy warunki realizacji zamówienia zaproponowane przez Odbiorcę nie mogą zostać
przyjęte przez GLASS, w tym z przyczyn organizacyjnych, GLASS może zaproponować warunki realizacji
zamówienia, uwzględniające jego możliwości. GLASS przystąpi do realizacji zamówienia po uzyskaniu
akceptacji proponowanych warunków przez Odbiorcę, co powinno nastąpić na piśmie lub drogą
elektroniczną za pośrednictwem wiadomości e-mail. Brak akceptacji proponowanych warunków w sposób
opisany w zdaniu poprzedzającym w terminie 5 dni od daty ich przedstawienia Odbiorcy przez GLASS
skutkował będzie anulowaniem zamówienia Odbiorcy


2.5 GLASS nie jest związany przyjęciem zamówienia do realizacji w sytuacji, gdy z przyczyn od GLASS
niezależnych, w szczególności z powodu siły wyższej, albo działań Odbiorcy lub osób trzecich (w tym
dostawców GLASS), dostarczenie i sprzedaż towarów jest niemożliwe lub nadmiernie utrudnione. GLASS
niezwłocznie poinformuje Odbiorcę o wystąpieniu okoliczności uniemożliwiających bądź czyniących
nadmiernie utrudnionym realizację zamówienia. W takim przypadku Odbiorcy nie przysługują względem
GLASS żadne roszczenia o naprawienie szkody wynikłej z tytułu niewykonania lub nieterminowego
wykonania umowy.


2.6 Produkty będące przedmiotem zamówienia zostaną wykonane w tolerancjach jakości zgodnej z ogólnie
stosowanymi w branży normami oraz normami zakładowymi. Normy Zakładowe, Warunki Techniczne
obowiązują w przypadku braku norm branżowych, chyba że strony w umowie lub zamówieniu określiły
inaczej.


2.7 Deklaracja zgodności i certyfikat CE dla szkła hartowanego oraz dla szkła laminowanego bezpiecznego
zostanie wystawiony przez GLASS wyłącznie do produktów, które posiadają trwałe oznaczenie
producenta.


3. Kredyt kupiecki


3.1 Na wniosek Odbiorcy, z którym GLASS pozostaje w stałych stosunkach gospodarczych, GLASS może
udzielić Odbiorcy Kredytu kupieckiego. Kredyt kupiecki stanowi odnawialny limit środków, do którego
wysokości Odbiorca może składać w GLASS zamówienia z odroczonym terminem płatności („Kredyt
kupiecki”).


3.2 Kredyt kupiecki może zostać przyznany po przekazaniu przez Odbiorcę aktualnych dokumentów
potwierdzających prowadzenie działalności gospodarczej przez Odbiorcę (tj. wydruk z CEiDG, wydruk z
Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego). Przed udzieleniem Kredytu kupieckiego lub w
trakcie realizacji zamówień w ramach Kredytu kupieckiego, GLASS może wystąpić do Odbiorcy o
przedstawienie poświadczonych za zgodność z oryginałem kopii dokumentów potwierdzających jego
obecną sytuację finansową. W przypadku powzięcia wątpliwości co do rzetelności płatniczej Odbiorcy,
GLASS może odmówić realizacji zamówień z odroczonym terminem płatności bądź wstrzymać realizację
kolejnych zamówień bez ponoszenia odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie
umowy.


3.3 W żadnym przypadku Odbiorca nie ma roszczenia o przyznanie mu Kredytu kupieckiego, a decyzję w
tym względzie podejmuje wyłącznie GLASS.


3.4 GLASS ma prawo do zmiany wysokości przyznanego Kredytu kupieckiego i terminu płatności na
podstawie bieżącej analizy obrotów z Odbiorcą oraz przebiegu wzajemnej współpracy.


3.5 W przypadku przekroczenia limitu Kredytu kupieckiego lub w sytuacji, w której realizacja kolejnego
złożonego przez Odbiorcę zamówienia spowodowałaby przekroczenie limitu Kredytu kupieckiego,
GLASS może odmówić przyjęcia zamówienia bądź wstrzymać realizację zamówień bez ponoszenia
odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy. W przypadku wskazanym w
zdaniu poprzedzającym wszelkie roszczenia GLASS o zapłatę ceny za Towary stanowiące przedmiot
umowy sprzedaży lub dostawy stają się natychmiast wymagalne, jeżeli Odbiorca z upływem dodatkowego
terminu wskazanego w wezwaniu do zapłaty, nie zapłaci na rzecz GLASS kwoty odpowiedniej do
zachowania limitu kredytu kupieckiego.


3.6 Postanowienia podpunktu 3.5 powyżej stosuje się również w sytuacji, w której Odbiorca opóźnia się z
zapłatą na rzecz GLASS płatności którejkolwiek z faktur VAT przekraczającego 5 dni, również w
przypadku braku przyznania Kredytu kupieckiego.


4. Realizacja dostaw


4.1 Koszty transportu obciążają Odbiorcę i są ustalone indywidualnie dla każdego transportu lub, jeśli nie
zostały ustalone indywidualnie, są określane zgodnie z cennikiem.


4.2 GLASS zobowiązuje się do załadunku bądź dostawy zamawianego Towaru zgodnie z ustaleniami
zawartymi w umowie lub ofercie złożonej przez siebie. Wyładunek każdorazowo leży po stronie Odbiorcy
i następuje na koszt i ryzyko Odbiorcy.


4.3 GLASS ponosi odpowiedzialność za przypadkową utratę lub uszkodzenie zamówionego towaru
podczas wykonywanego przez siebie transportu, tj. z użyciem własnych środków transportu, do momentu
rozpoczęcia przez Odbiorcę rozładunku W sytuacji realizacji transportu przez przewoźnika zewnętrznego
niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na Odbiorcę w momencie
załadunku Towaru. Przed rozpoczęciem rozładunku Odbiorca winien podpisać stosowne dokumenty
odbiorcze, co jest warunkiem wydania przedmiotu umowy.


4.4 W przypadku, gdy Odbiorca dokonuje odbioru we własnym zakresie (EXW) odpowiedzialność
GLASS za przypadkową utratę lub uszkodzenie zamówionego Towaru kończy się z chwilą załadunku
Towaru, zaś odpowiedzialność za uszkodzenie lub utratę Towaru w czasie transportu przechodzi na
Odbiorcę. GLASS nie odpowiada za przypadkową utratę lub uszkodzenie Towaru podczas załadunku w
sytuacji, w której załadunek realizowany był siłami Odbiorcy. Wszelkie konsekwencje związane ze
stawieniem się przez Odbiorcę do odbioru Towaru w terminie innym niż ustalony, obciążają Odbiorcę.
Dotyczy to w szczególności kosztów oczekiwania na załadunek. Przed rozpoczęciem załadunku Odbiorca
winien podpisać stosowne dokumenty odbiorcze, co jest warunkiem wydania Towaru.


5. Odbiór produktów í dokumenty dostawy


5.1 Każda dostawa udokumentowana będzie dokumentem magazynowym WZ lub Dokumentem
Transportowym, który stanowić będzie podstawę ilościowego odbioru towarów. Odbiorca zobowiązany
jest do dokonania odbioru towaru w terminie 5 (słownie: pięć) dni roboczych od daty zgłoszenia przez
GLASS za pośrednictwem wiadomości e-mail bądź na piśmie, gotowości do odbioru towaru. Termin
realizacji zlecenia będzie uważany za dochowany, jeśli najpóźniej w dniu jego upływu, zgłoszenie
gotowości do odbioru towaru zostanie przez GLASS nadane do Odbiorcy wiadomością email bądź listem
poleconym.


5.2 Na Odbiorcy spoczywa ciężar wykazania umocowania do odbioru Towarów w imieniu Odbiorcy, w
tym do podpisywania dokumentów odbioru dostawy, przez osoby przystępujące do odbioru. W razie
wątpliwości przyjmuje się, iż każda osoba podpisująca dokument odbioru działa w charakterze
upoważnionego przedstawiciela Odbiorcy.


5.3 Odbiorca zobowiązany jest przy odbiorze towaru dokonać sprawdzenia Towaru pod względem
zgodności z umową co do ilości, rodzaju oraz jakości dostarczonych produktów i dokonać właściwej
adnotacji na dokumencie magazynowym WZ lub liście przewozowym. W przypadku zastrzeżeń co do
ilości, rodzaju lub jakości Towaru Odbiorca zobowiązany jest natychmiast zgłosić je w formie pisemnej
przewoźnikowi lub GLASS, co powinno nadto zostać odnotowane na dokumencie magazynowym WZ lub
Dokumencie Transportowym. Jeśli ze względu na rodzaj opakowania lub ilość Produktów nie jest możliwe
zbadanie dostarczonego towaru pod względem zgodności z umową co do jakości lub rodzaju Towaru przy
jego odbiorze, Odbiorca zobowiązany jest do zbadania Towaru i zgłoszenia Odbiorcy reklamacji w
przypadku stwierdzenia niezgodności Towaru z umową, nie później niż w terminie 3 dni od daty jego
dostarczenia, pod rygorem utraty uprawnień z tytułu rękojmi. Odbiór ilościowy w każdym przypadku
powinien być przeprowadzony przy wydaniu Towaru.


5.4 Podpisanie przez przedstawiciela Kupującego dokumentów WZ oznacza przyjęcie dostawy bez
zastrzeżeń pod względem ilościowym.


5.5 Palety, skrzynie, stojaki i wszystkie inne urządzenia dystrybucyjne wykorzystane przy transporcie
Towarów są własnością GLASS, zaś Odbiorca zobowiązany jest do zwrotu ich na rzecz GLASS na swój
koszt i ryzyko. Jakiekolwiek użycie tych urządzeń przez Odbiorcę może nastąpić wyłącznie po uzyskaniu
uprzedniej pisemnej zgody GLASS. .


5.6 Odbiorca zobowiązany jest do zwrotu urządzeń określonych w podpunkcie 5.5 powyżej nie później niż
w terminie l4 dni od daty dostawy Towarów. Termin zwrotu Odbiorca zobowiązany jest ustalić z GLASS.


5.7 W przypadku opóźnienia w zwrocie urządzeń, o których mowa w podpunkcie 5.5 powyżej, Odbiorca
zapłaci na rzecz GLASS karę umowną w wysokości 5% wartości księgowej nowych opakowań tego
samego rodzaju w tej samej ilości za każdy dzień opóźnienia. Niezależnie od postanowień zdania
poprzedzającego, po bezskutecznym upływie 60 dni od terminu określonego w podpunkcie 5.6 Odbiorca
zostanie obciążony wartością nowych opakowań.


5.8 Miejscem zwrotu urządzeń określonych w podpunkcie 5.5 jest siedziba zakładu produkcyjnego
GLASS. Wyjątek stanowi przypadek, kiedy GLASS w formie pisemnej wyraził

zgodę na inne miejsce
zwrotu urządzeń określonych w punkcie 5.5.
5.9 Jeżeli Odbiorca pozostaje w zwłoce z odbiorem zamówionych Towarów bądź bezzasadnie odmawia
przyjęcia Towarów, wszelkie koszty powstałe po stronie GLASS z tego tytułu obciążają Odbiorcę., W
szczególności GLASS wystawi fakturę za wyprodukowane Towary oraz naliczy dodatkową karę umowną
w kwocie 1% wartości zamówienia za każdy dzień zwłoki w odbiorze Towaru. Nadto, umieszczenie
Towarów w okresie po upływie terminu odbioru towarów w magazynie następuje na koszt i ryzyko
Odbiorcy. Przekroczenie terminu odbioru ponad 30 dni, uprawnia GLASS do utylizacji towaru, po
uprzednim wezwaniu Odbiorcy do dokonania odbioru i po udzieleniu mu na piśmie dodatkowego, 7-
dniowego terminu do odebrania towaru. Utylizacja towaru nie ma wpływu na obowiązek zapłaty przez
Kupującego na rzecz Sprzedawcy ustalonej ceny Towaru z wszelkimi kosztami obciążającymi Odbiorcę,
w tym kosztami magazynowania i utylizacji.


6. Zapłata należności


6.1 GLASS wystawi i doręczy Odbiorcy fakturę VAT z zastrzeżeniem pkt 5.9. stanowiącego podstawę do
wystawienia faktury VAT w razie braku dokonania odbioru towaru przez Odbiorcę, wraz z wydaniem
towaru lub niezwłocznie po jego wydaniu, w której określi sposób oraz termin zapłaty zgodny z ofertą lub
umową. Uznaje się, w razie nieokreślenia terminu płatności w powyższy sposób, że cena płatna jest w
terminie 14 dni od dnia wystawienia faktury VAT.


6.2 W przypadku opóźnienia w terminie płatności którejkolwiek z faktur VAT przekraczającego 5 dni,
GLASS ma prawo wstrzymać realizację kolejnych zamówień Odbiorcy bez ponoszenia odpowiedzialności
za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy lub realizować je na zasadzie 100% przedpłaty. W
przypadku wskazanym w zdaniu poprzedzającym wszelkie roszczenia GLASS o zapłatę ceny za Towary
stanowiące przedmiot umowy sprzedaży lub dostawy stają się natychmiast wymagalne, jeżeli Odbiorca z
upływem dodatkowego terminu wskazanego w wezwaniu do zapłaty, nie zapłaci na rzecz GLASS
wszystkich kwot wynikających z wymagalnych faktur VAT.


6.3 GLASS posiada prawo do uzależnienia dokonania sprzedaży od wpłacenia przez Odbiorcę określonej
kwoty tytułem zaliczki na poczet należności za zamawiane Towary.


6.4 W przypadku anulowania lub zmiany przez Odbiorcę istotnych parametrów zamówienia (w
szczególności dotyczących cech, ilości zamawianego towaru) po przystąpieniu przez GLASS do jego
realizacji, GLASS obciąży Odbiorcę wszelkimi powstałymi w związku z tym kosztami, w tym w
szczególności kosztami materiałów, procesów produkcyjnych oraz obsługi zamówienia. Wszelkie zmiany
przyjętego zamówienia mogą nastąpić wyłącznie na podstawie pisemnego porozumienia stron.


6.5 Za datę zapłaty rozumie się dzień uznania rachunku bankowego GLASS.


6.6 Do momentu pełnej zapłaty za dostarczone produkty pozostają one własnością GLASS.


6.7 Zgłoszenie reklamacji przez Odbiorcę o nie ma wpływu na termin płatności należności za zamówione
Towary.


6.8 Odbiorcy nie przysługuje prawo do dokonywania potrąceń lub cesji wierzytelności, z umów sprzedaży
lub dostawy Towarów znajdujących się w asortymencie GLASS i z nim zawartych, jak i z tytułu
odszkodowania za ich niewykonanie lub nienależyte ich wykonanie, jeśli nie uzyska na to uprzedniej
pisemnej zgody GLASS.


7. Reklamacje


7.1 Na zasadach i w granicach określonych poniżej GLASS ponosi względem Odbiorcy odpowiedzialność
z tytułu rękojmi, chyba, że udzielona została Gwarancja i wydany został dokument gwarancyjny (w razie
udzielenia gwarancji gwarancja ta stanowi wyłączną podstawę odpowiedzialności za wady towaru, a
rękojmia jest wyłączona w całości). Wyłącza się wszelką dalej idącą odpowiedzialność GLASS z tego
tytułu.


7.2 GLASS odpowiada za utratę lub uszkodzenie materiałów powierzonych GLASS przez Odbiorcę na
potrzeby realizacji umowy, jedynie w przypadku wykazania przez Odbiorcę, że utrata lub uszkodzenie
materiałów nastąpiło na skutek rażącego niedbalstwa ze strony GLASS.


7.3 GLASS odpowiada z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne Towaru przez okres jednego roku licząc
od dnia wydania Towaru Odbiorcy.


7.4 Odbiorca zobowiązany jest powiadomić GLASS o każdym przypadku wykrycia wady Towaru, w
formie pisemnej, niezwłocznie po wykryciu wady, w żadnym razie jednak nie później niż w terminie 3 dni
od dnia jej wykrycia, z zastrzeżeniem postanowień podpunktu 5.3 zdanie trzecie. . W razie nie zgłoszenia
przez Kupującego reklamacji dotyczącej jakości produktów w wyżej określonym terminie GLASS
zwolniony jest z odpowiedzialności z tytułu rękojmi w tym zakresie, zaś reklamacje składane z
uchybieniem wskazanego terminu nie będą rozpoznawane.


7.5 Zgłoszenie reklamacyjne powinno precyzyjnie określać stwierdzone wady, dane Odbiorcy, rodzaj i
ilość reklamowanych produktów oraz numer faktury zakupu.


7.6 Obowiązkiem Odbiorcy jest dostarczenie wadliwego produktu do GLASS w celu oceny zasadności
reklamacji. Zarówno przygotowanie produktu do transportu, jak i sam transport do GLASS spoczywa po
stronie Odbiorcy. Wadliwy produkt powinien być zapakowany w opakowanie fabryczne lub przy jego
braku w inne uzgodnione z GLASS. W przypadku towarów użytych, których nie ma możliwości
dostarczenia do siedziby GLASS, Odbiorca ma obowiązek umożliwienia przedstawicielowi GLASS
zbadania tych towarów (w tym efektów prac wykonanych przy ich użyciu). Powyższe jest niezbędne dla
określenia, czy ziściły się przesłanki uzasadniające uznanie reklamacji przez GLASS.


7.7 Sprzedawca rozpatrzy reklamację w terminie 10 dni roboczych.. Odbiorca zostanie poinformowany w
formie pisemnej o jej uznaniu lub o odrzuceniu.


7.8 GLASS nie odpowiada za uszkodzenia powstałe podczas transportu reklamowanych produktów, w tym
z powodu niewłaściwego opakowania i zabezpieczenia.


7.9 W przypadku gdy Odbiorca dokonał montażu wadliwych produktów, GLASS nie ponosi żadnych
kosztów z tym związanych, a w szczególności kosztów demontażu i ponownego ich montażu.


7.10 W przypadku uznania zasadności reklamacji GLASS może, wedle swojego wyboru:
a) usunąć wadę,
b) wymienić produkt na wolny od wad,
c) obniżyć cenę stosownie do wartości stwierdzonej wady, jeżeli pomimo zaistniałej wady
towar nadaje się do użytku.


7.11 Usunięcie wady lub wymiana Towaru na wolny od wad nastąpi w terminie uwzględniającym
możliwości GLASS, w tym dostępność surowców i półproduktów, jak również przebieg procesu
technologicznego.


7.12 Poza roszczeniami określonymi w niniejszych OWSD Odbiorcy nie przysługują względem GLASS
żadne dalej idące roszczenia wynikające z wad produktów, ich nieterminowej dostawy oraz roszczenia o
odszkodowanie za szkodę lub utracone korzyści. Obowiązki GLASS w przypadku stwierdzenia wady,
ograniczają się jedynie do kosztów związanych z dostarczeniem towaru wolnego od wad, w zamian za
towar wadliwy, bez ponoszenia odpowiedzialności za dodatkowe koszty związane z powyższym (siła
robocza, zespolenia, koszty transportu, koszty ponownego szklenia, montażu, wynajem urządzeń.
dźwigów, ssawek, ponowne ustawienia rusztowań itp.) Żadne wynikłe z tego roszczenia Odbiorcy ani
Strony Trzeciej nie zostaną przyjęte, a Odbiorca zrzeka się jakichkolwiek dalszych roszczeń niż wymiana
towaru wadliwego na wolny od wad.


7.13 Towary stanowiące przedmiot umowy dostawy lub sprzedaży zawartej z GLASS należy
przechowywać w suchych, wentylowanych pomieszczeniach w sposób chroniący przed działaniem
czynników atmosferycznych. Za wszelkie wady i uszkodzenia powstałe w wyniku złego przechowywania
GLASS nie ponosi odpowiedzialności.


7.14 GLASS nie prowadzi obliczeń statycznych/konstrukcyjnych. Za dobór oraz zastosowanie szkła
odpowiada Odbiorca i jakiekolwiek reklamacje z tego tytułu nie będą uwzględniane.


7.15 Szkło hartowane może zawierać inkluzję siarczku niklu, który może spowodować samoczynne
pęknięcie szkła hartowanego, za co GLASS nie ponosi odpowiedzialności i jakiekolwiek reklamacje z tego
tytułu nie będą uwzględniane.


7.16. Przewiduje się nadto następujące okoliczności wyłączające podstawę do reklamacji w szkle
wielowarstwowym laminowanym (wyłączenia odpowiedzialności z tytułu rękojmi): w momencie
narażenia krawędzi szkła warstwowego na działanie uszczelnień, czynników chemicznych lub fizycznych
może pojawić się pogorszenie jakości (p.. odbarwienie, spadek adhezji między szkłem i międzywarstwą,
delaminacja). Wszystkie materiały będące w bezpośrednim kontakcie ze szkłem warstwowym muszą być
kompatybilne z jego składowymi. Szczególną uwagę należy zwrócić na obecność wilgoci w bezpośrednim
kontakcie z krawędziami szkła warstwowego. Kondensacja pary wodnej lub bezpośrednie narażenie na
działanie wody wpływa negatywnie na właściwości szkła laminowanego. Szkło warstwowe ze szkła
hartowanego /wzmacnianego termiczne. Z uwagi na pofalowanie powierzchni, całkowite wygięcie,
anizotropię, jakość szkła warstwowego będzie inna niż w przypadku szkła warstwowego odprężonego.
Kolejne warstwy szkła mogą wzmacniać wizualny odbiór zjawiska anizotropii oraz soczewki. Szkło
warstwowe z kolorowymi lub matowymi międzywarstwami może z czasem zmienić kolor z powodu
warunków atmosferycznych, np. promieniowania UV. Różnice wrażenia kolorystycznego są możliwe
również ze względu na: zawartość tlenku żelaza w szkle, proces nakładania powłoki, samą powłokę, zmianę
grubości szkła i konstrukcji szkła warstwowego, i nie można ich uniknąć. Ze względu na wymienione
właściwości mogą występować również nieznaczne różnice w kolorze pomiędzy szybami tego samego
typu, pochodzącymi z różnych partii produkcyjnych. Zmiany koloru i różnice w kolorze nie stanową wad
objętych odpowiedzialnością GLASS. Każda międzywarstwa ma nieznaczny stopień zamglenia określany
jako „haze”. W przypadku zwiększenia ilości międzywarstw stopień zamglenia może być bardziej
widoczny. Dodatkowe efekty optyczne typu: plamy, paski, smugi mogą być widoczne i nie stanowią wad
objętych odpowiedzialnością GLASS.


7.17. W odniesieniu do szkła wzmocnionego termicznie rękojmią objęte są wyłącznie wady polegające na
jego niezgodności z normą PN-EN 12150

7.18. Zastosowane materiały montażowe (np. silikony, podkładki, uszczelki itp.) powinny być neutralne wobec szkła,farby i folii PVB oraz EVA.

7.19. Niezależnie od przypadków przewidzianych w niniejszym punkcie powyżej, w odniesieniu do szyb z nadrukiem ceramicznym przewiduje się nadto następujące przypadki wyłączające podstawę do reklamacji (wyłączenia odpowiedzialności GLASS na jakiejkolwiek podstawie, w tym z tytułu rękojmi):
a) wady powstałe na skutek obróbki szkła po procesie hartowania lub wzmacniania termicznego (nie jest dopuszczalna obróbka szkła po poddaniu szkła procesowi cieplnemu);
b) wady powstałe na skutek działania czynników atmosferycznych (strona emaliowana powinna być zawsze umieszczona po stronie, na którą nie mają wpływu warunki atmosferyczne),
c) różnice w kolorze pomiędzy stroną widzialną, a stroną naniesienia druku,
d) niewielkie linie w kierunku zadruku, tzw. „pinholes”, cienie, pojedyncze, rozmyte plamy, widoczne w szczególności przy pełnym zadruku formatki,
e) wady widoczne z odległości mniejszej niż 3 m lub pod kątem obserwacji, tworzonym z linią prostopadłą do ocenianej powierzchni, większym niż 30°,
f) widoczny efekt plamek, plam, smug lub wrażenia „rozgwieżdżonego nieba”, lub zbliżonego, na szkle pokrytym emalią, zamontowanym na jasnym podłożu lub podświetlonym od strony przeciwnej do obserwatora,
widoczny efekt delikatnych pasków, zarówno w kierunku wzdłużnym, jak i poprzecznym, jak również pojedynczych, rozmytych plam,
g) widoczny efekt smug i plam,
h) nadmiar emalii na krawędzi,
i) różnice kolorów dobieranych w oparciu o systemy standardowe,
j) różnice kolorów uzyskanych metodą druku cyfrowego w porównaniu do kolorów wskazanych we wzornikach oraz kolorów widocznych na zdjęciach produktu,
k) różnice kolorów na szkle wyprodukowanym z kilku partii tuszu ceramicznego,
l) różnice kolorów na szkle produkowanym w kilku etapach,
m) niezależnie od przypadków określonych powyżej, różnice kolorów widoczne w odniesieniu do szkła, które nie było poddane próbnemu zadrukowi (nie została wykonana próbka podlegająca zatwierdzeniu przez Odbiorcę).
o) różnice w wymiarze zadrukowanej powierzchni szkła (np. ramka) poniżej 2mm. 


8. Postanowienia końcowe


8.l GLASS zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszych OWSD. Wszelkie zmiany obowiązują od dnia ich
opublikowania na stronie internetowej GLASS, z tym zastrzeżeniem, że do zawartych przez GLASS i
Odbiorcę umów zastosowanie znajdują postanowienia OWSD obowiązujące w dniu zawarcia umowy. Dla
ustalenia daty zawarcia umowy w formie innej niż pisemna, miarodajna jest data akceptacji i potwierdzenia
przez GLASS przyjęcia zamówienia do realizacji stosownie do podpunktu 2.1. powyżej..


8.2 W sprawach nie uregulowanych przez niniejsze OWSD zastosowanie mają aktualne pisemne ustalenia
poczynione przez GLASS i Odbiorcę oraz przepisy powszechnie obowiązującego prawa.


8.3 Ewentualne spory wynikłe przy realizacji umów będą rozstrzygane przez Sąd Powszechny właściwy
ze względu na siedzibę GL
ASS.

8.4 Niniejsze OWSD obowiązują od dnia 15.04.2024

Jesteś zainteresowany naszą oferta?

Przejdź do formularza kontaktowego.

Kontakt